Saturday 5 July 2014

12 Jun London Day 2

Bangun pagi penuh semangat. Urus apa yang patut dan turun breakfast sebelum menapak. Breakfast choice banyak juga tapi seperti biasa makan roti-roti, telur, yogurt dan kopi sahaja..... kenyang juga.





Hyde Park Area











Setelah puas jalan2 kat Hyde Park... saya cross over to Oxford Street. Flashback 2010. Masa pertama kali jejakkan kaki ke Oxford Street. Tidak banyak yang dapat saya ingati. Tapi takpe... jiwaku ini jiwa penjalan jadi tak ada masalah. Prinsip perjalanan : Kalau tak tahu tanya. Kalau sesat di hujung jalan, kembali ke pangkal jalan. Yang penting, hindari kawasan2 yang mencurigakan. And stay with the crowds. Be alert all the time. And don't act novice. Pretend baby! Be worldly!

Kedai pertama masuk PRIMARK. Brand yang paling jadi tumpuan kerana harga yang murah namun berkualiti bagus. Macam best jer. Tapi I tak boleh shopping. Bag harus dibiarkan "ringan" until i returns to London from Dublin. Huhu... sexy panty Pound 1? Mostly below 20 pound.

Ramai tourists dari Eropah dan Arabs. "You from Russia?" tanya seorang perempuan yang kelihatannya dari Amerika Latin. "Me? Oh, no! I'm Malaysian - From Kuala Lumpur" Ini kali kedua saya disalahanggap sebagai Russian. Hm.... oh..ok!

Jalan lagi. Masuk kedai NEXT. Beli pant dan 2 kasut. Masuk Selfridge. Masuk Mark n Spencer (wah..cantik2 baju lah tak macam stocks di Malaysia). Rasanya I tak beli apa2 di sini. Jam dah masuk 2 lebih. Perutpun dah lapar. And nak ke toilet. Cari2 toilet tapi tak jumpa akhirnya naik ke tingkat 3 untuk ke M&S Cafe. Makan. Cari tandas lagi. Tanya sales girl. Ground floor and turn left katanya. Hmmm.. ground floor ni Child Department... tandasnya jauh ke dalam tapi bersih. Yeahhhhh...

Now bercadang ke HRC. How to go from Oxfrod Road to HRC? saya masukkan data dalam applikasi citymapper london yang saya download. Aplikasi ni ok juga. Quite accurate jika kita dah familiar dengan navigasi London. So setelah dapat maklumat bas no berapa yang perlu I naik ke Piccadilly I pun berbarislah kat bus station Selfridge. Naik red bas. Huhu rupa2nya bas the other side of the road. Hihihi. Takpe at least now I tahu.

Turun ke perhentian. Binggung lagi pasal tak nampak kedainya. Rupa2nya sebelah belakang.

No comments:

Post a Comment