Monday 14 January 2019

Winter Euro Trip 2018 - Prague (The Way I Remembered You)

Monday, 24th Dec 2018.

Prague Part 1

Krismas Eve di Prague lebih berwarna-warni dengan gerai-gerai  yang menjual pelbagai barangan. Dari makanan sehinggalah pakaian dan perhiasan. Bau makanan yang sedang di-grilled amat mengoda sayangnya pasti tidak halal..kahkahkah... Lagu Krismas juga berkumandang sini sana, macam juga kalau kita merayakan Eid-Adha...

Dulu, 1st time aku datang ke Praha ini adalah musim Autumn. Suasana agak berbeda. Daun2 telah bertukar warna kekuningan suhu pun kurang sejuk tapi kali ini kayu tinggal ranting tanpa dedaun. Nak bergaya sakan pun tak boleh kerana sejuk. Baju terpaksa pakai berlapis-lapis. Aku yang sudah gendut ini tambahlah gedempol.

Musim Gugur di Praha Oct 2013

lizara.net

BTW, jika pembaca yang budiman inginkan kulit tanpa masalah dan mahu tampak muda (macam saya hihihi) bolehlah klik  banner kat atas.

Ok...kembali ke laptop Praha. Hari kedua ni dah rancang nak cover semua POI di city area. Pertama jalan kaki ke Old Town Square - guna waze - walaupun sudah pernah ke sini, tidak ingat jalan... bersimpang-siur beb! Looksie..looksie, ambil gambar kemudian jalan lagi hingga ke Charles Bridge. Time ni si Eeza dah berkunyayang lapar.... hahahaha.




Nanti upadte lagi...

No comments:

Post a Comment