Wednesday 30 July 2014

My Blessed Hari Raya Aidil-Fitri

From Kota Marudu With love.

As usual, we spent 1st day raya in KK (home), then proceed to relatives houses before drive off to mum's place later in the evening.

Bermaaf-maafan dan berikrar untuk sama-sama kosong-kosong. Maksudnya afterward, everything will start at 0. Any sinful acts to others will be accumulated till next (2015) raya. Ha Ha Ha... cool huh?

Enjoy raya kat kampung. Dapat jumpa semua saudara mara yang selama ini jarang berjumpa walaupun sebenarnya sama-sama bermastautin di Kota Kinabalu. Semua berpakaian serba cantik. Serba sedondon dan very carefree.

Sesungguhnya budaya kunjung-mengunjung adalah satu budaya unik perayaan di Malaysia. Sangat-sangat best. Paling teruja kanak-kanak dan orang tua kita. Mereka happy. Melihat mereka gembira, kita pun rasa senang hati.

Angpau dihulur - kanak2 nakal bersuara "Eh! kenapa begini saja? (more than RM1) Kenapa tidak RM dot dot dot?"  ~ alahai tak mampu lah dik hahaha. Ramai sangat tetamu cilik. Peruntukan untuk angpau memang dah set ribu-riban tapi tak bolehlah isi lebih2 setiap satu kerana yang datangpun puluhan to ratusan juga :)

Sorry adik2 lain kali kalau aunty banyakkkkkkkk duit boleh beri lebih sikit. Inshaallah kalau ada rezeki umur dan kewangan ok? Wahahaha.

Nak tengok gambar raya? Tader yang glemer. Setakat raya-raya di desa jerrr... Tadaaaaa...

Opps! sorry ya gambar tidak mengikut urutan hari dan baju hihihi.

1 Syawal 1435H

Family Chit-Chat

BFF's

2 Syawal di Kampung

3rd Syawal ~ Selfie memanjang


Lagi Lagi Selfie

Panorama Kampung Ibu
Alamak ~ kelihatan sungguh genduts oooooo.


Red is 1st Syawal theme

Gambar kenangan keluarga. Ramai lagi tiada dalam gambar.

Baju dari A'sutra Couture

Selfie with mums and aunts

Awwwwww.... I look like mama Juwie

With Siti my niece

Asyik nangis kerana ditinggal-tinggal kakaknya ( ndak mahu kawan pasal ada sepupunya yang sebaya datang ). Kerjanya asyik membuntut. Cian tidak diperduli. Katanya " Kakak itu kalau ada kawan jahat tidak mahu kawan. Kalau dia tidak kawan baru dia kawan saya". Alahai cian!

OTW back to KK

Oh.... 2 Syawal pic again!
Ok. Itu saja dulu. If I rajin I upload lagi. Enjoy your raya and lets forgave each other.

Muah! kosong kosong.

No comments:

Post a Comment