Wednesday 9 July 2014

19 June From Dublin To London

Hari terakhir di bumi Irish ni hati terasa rawan juga. Saya jatuh cinta dengan keindahan buminya. Persekitaran sangat cantik terutama Galway. Sayang sekali saya tak sempat ke Cliff of Moher, Kilkerny dan sebagainya kerana masa begitu cemburukan saya... la ala..cam berpidato la pula.

Satu benda yang ketara, orang Irish ni ramah dan talkactive. Mereka juga more laidback and relax. My flight ke London jam 1.30pm. Sekitar jam 11am i nsik taxi ke Airport. Naik pesawat Aer Lingus. Ireland dan London sama gmt nya so takde kesukaran kira jam. Mendarat di Terminal 1 Heathrow.

Kali ini pick-man saya asal Turkey. Katanya sudah 25 tahun bermastautin di London. Dulu dua punya kerja yang bagus tapi something happen ( i didnt asked what)  maka dia buat part time transporration service. Dengan keretanya sendiri. Alphard. Selain itu dia buat translator biz juga. Banyak cerita kami. Nice guys.

Check-in. Strand Palace Hotel. West End area. Love it. Minta tolong concierge hantar bag ke bilik dan saya terus tumpang Zarr ke Harrods. I dah mengidam shopping you. Hihihi. Wow! Miu Miu sale up tp 40% on selected items tapi i kurang minat miau miaw ni. Satu pun i takde brand ini. Sebenarnya cantik tapi duit terhad, bagasi limit pun terhad. So i kena fokus dengan benda yang i dah rancang nak beli. Tak kan tak beli kan? Birthday I kan?

Hu hu best best. Harga memang lebih murah dari Malaysia. Apa lagi kalau dah minus VAT. Ramainya Arab! Ramainya China Chinese!! Memborong giler!  Note: Di London kita dihadkan beli 2 items ja setiap 6 bulan. Yang i confirm Chanel dan Louis Vuitton. Nak jadi cerita, i dah terjerumus beli 2 Chanel kat Harrods. Malam terakhir di London gi Selfridges berkenaan dengan Chanel Boy Bag warna biru. Dah nak beli. Dah bagi semua dokumen. Last2 the lady yang serve bagi tahu "sorry i cant sell you this bag"  ingatkan card reject rupa2nya itulah rule mereka. Why? Why? I tak puas hati. Hati dah terlanjur suka gitu lah. "We want to be fair to everybody" katanya. Pulok!

Apa boleh buat terpaksalah i cari alternatif lain.

Nanti i cerita lebih detail guna laptop. Now guna hp payah. Enjoy some of my pics today.



No comments:

Post a Comment