Monday 12 November 2012

Phuket Day 2

Tuesday, 6th November 2012. 

 Day Trip to Phi Phi, Khai and Maya Island

Introduction 






Seperti biasa saya jadi warden membangunkan 2 beradik ni kerana mini bas untuk ke Phi-Phi Island akan datang ke hotel antara 7.45am - 8am. Pagi itu sempat breakfast di restaurant hotel. Seadanya saja ~ hot chocolate, bread dan half-boiled eggs.

Phi Phi On My Mind
Biasalah. Hari pertama biasanya dipenuhi semangat dan anticipation. Nak sangat tinguk lokasi filem "The Beach" lakonan Leoarnado DiCaprio dirakam. Khabarnya air lautnya berwarna hijau dan biru.

Lets go for breakfast



1st Day Mode
Hehehe. Ntah tourist dari mana ya.

Oya. Antara keperluan yang perlu di bawa sendiri dalam trip ini ialah sunblock, sun-glass, topi, tuala dan persalinan jika mandi/snorkeling, panadol actifast (takut pening) dan apa2 keperluan yang difikirkan sesuai. Cola dan mineral disediakan dalam bot.

Perjalanan kami dari Patong ke harbour Asia Marina mengambil masa kira-kira 40 minit kerana terpaksa singgah ke beberapa hotel lain untuk ambil client yang membeli pakej dari tour group yang sama.

Orange Groups
Sejurus tiba dan keluar dari van, setiap orang diberikan benang ini sebagai penanda membezakan group supaya tidak tersilap. Kami dapat warna oren. Ada group dari Tour Group lain berwarna biru, hijau, merah dan kuning.
Other Groups
Lihatlah pandanglah.

2 comments:

  1. Arty

    Salut closed Monday nite so we diverted to Sri Mutiara at SEDCO.

    Will visit it before returning this Friday.

    Thanks for the tip-off.

    ReplyDelete
  2. Oh okay... Enjoy your visit... And do come again :) btw im ABITW ardent fan! Good job bro!

    ReplyDelete