Friday 5 October 2018

USA Road Trip 2018 - Baltimore -> Washington D.C -> Gettysburg

Welcome On Board.
Day 04 (13th Sept)

Post Day 03

Today I will take you to Baltimore, Washington DC and Gettysburg in a nutshell😝. Hari ini, dah masuk hari ke-4 aku berada di bumi America. Meskipun aku berada di sini semalam saja sebagai transit sebelum ke Washington DC, sedikit sebanyak ada juga yang ku pelajari di sini. 

Baltimore sangat terkenal dengan ketamnya so kalau ke sini its a must to try Baltimore Blue Steamed Crab 🦀 yang aku pun tak sempat nak makan.

Tempat makan paling happening katanya di Inner Harbour. Ini pun tak sempat pasal masa tiba di BW Baltimore sudah agak lewat dan budak di kaunter tu lupa call pengendali hotel free shuttle. 

Seawal jam 9am Selepas Breakfast sudah mulakan perjalanan ke Washington DC yang mengambil masa 3 jam. 

Di washington DC tidak lama kerana tiada parking. Puas putar2 tak dapat parking. Akhirnya terpaksa keluar dari WDC CBD dan naik Uber. Parking $25. So sekadar putar2 bandar dan ambil gambar sikit2 jer lah. lagi pun panas gila. Pemandu UBER ku bilang "I've been living here all my lives n never bother to visit....bla..bla.. monuments, Capitol Hill or the White House.." Hahahahaha.

Ini ja gambar2 ku di WDC


Driving In Washington DC














Muka Ku dah Start Terbakar


Oleh kerana harga parking terlalu mahal, tidak boleh berlama-lama di sini. Lagi pun kota-kota besar ni aku tak berapa minat nak explore. Kalau sekadar shopping KL lagi okay. Di USA ni, kita beli barang apapun kena tax lagi. Sudahlah mahal....

Lagi pun aku dah target mesti sampai ke Gettysburg before 6PM. Dari WDC ke Gettysburg dalam 4 jam ++.

Jom lah... kita teruskan perjalanan ke Gettysburg.





It's a long road.....

Sebenarnya jarak bukan jauh sangat tapi limit kelajuan hanya 65 per miles dan most of the time 50 per miles ja. Kadang2 hanya 25 dibenarkan.





Now You've Reach Your Destination. kata Ms Google Map.

No comments:

Post a Comment